Csak 2020 után folytatódik az M0-s építése
Gazdasági rovat > Pest megye
2014-07-04

A környezetvédelmi hatóság erre adott véleménye alapján a következő lépésben környezeti hatástanulmányt kell készíteni. A hatóság véleményében foglaltak alapján a hatástanulmány 3-4 lehetséges változatot vizsgál majd részletesen. A jelenlegi ütemezés szerint - eredményes közbeszerzés és a forrás rendelkezésre állása esetén - a környezetvédelmi engedély megszerzése 2016 őszére várható.
A nyomvonal-változatok a 11. számú főút és a 10. számú főút végcsomópontjától indulnak, innen - különböző vízszintes és magassági vonalvezetéssel - egy körülbelül 500 méter széles sávban haladnak a főváros közigazgatási határának térségében. A nyomvonal hossza mintegy 18 kilométer, aminek több mint a fele - szakaszosan - alagútban vezet. A nyomvonallal érintett települések: Solymár, Budapest II. kerület (Pesthidegkút, Budaliget), Nagykovácsi, Remeteszőlős, Budakeszi, Biatorbágy, Budaörs.
Az M0-s folytatása 2x2 forgalmi sávos, leálló sávval ellátott lesz. A két pályát elválasztó sáv különíti el egymástól. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink:
2020-ra körbeérhet az M0 körgyűrű - 2011-06-30
Az M0 nyugati folytatása - 2011-01-05
Nem kell, hogy körbeérjen az M0 autóút - 2008-10-25