Tavaszi új buszok az agglomerációban
Gazdasági rovat > Pest megye
2014-03-06

A megállapodás értelmében a Budapest és Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Remeteszőlős, Solymár, Szigetszentmiklós, valamint Törökbálint közötti, eddig is a fővárosi rendszer részét képező járatok továbbra is a BKK hálózati, menetrendi és tarifarendszerébe integráltan közlekednek, az érintett lakosság kiszolgálása új járművekkel, magasabb színvonalon valósul meg.
A kiválasztott szolgáltató 135 (és opcionálisan további 11) darab új gyártású MAN Lion’s City és Rába-Volvo 7900A típusú autóbusszal váltja fel az agglomerációs vonalakon jelenleg közlekedő járműveket 8 évre, mely időtartam opcionálisan 2 évvel meghosszabbítható. Mindkét autóbusztípus 100%-ban alacsonypadlós, akadálymentes (kerekesszékes rögzítési lehetőséggel, valamint kihajtható rámpával), légkondicionáló berendezéssel és a FUTÁR rendszerrel lesz felszerelve.
A járművek az Euro V EEV, illetve az Euro VI károsanyag-kibocsátási normának megfelelő motorral és a környezetterhelés csökkentéséhez is hozzájáruló legkorszerűbb automata sebességváltóval működnek. A Volvo 7900A a Budapesten már ismert Volvo 7700A típusú autóbusz utódtípusa, 2012-es bemutatása óta nagy sikerrel szerepel az európai, főként a skandináv autóbuszpiacon. A MAN Lion’s City Európa egyik legnépszerűbb városi autóbusza, az eladott példányok darabszáma 10 ezer fölött jár.
Az új buszok a 13-as buszcsalád, a 22-es buszcsalád, a 38-as buszok, a 40-es buszcsalád, a 63-as busz, a 64-es buszcsalád, a 84E, 89E, 94E, 294E buszok, a 88-as busz, a 140-es busz, a 169E busz, a 172E és 272-es buszok vonalán közlekedő járműveket váltják majd le.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és a Fővárosi Önkormányzat 2013 szeptemberében egyezett meg arról, hogy a Budapest határát elhagyó, ennek ellenére a főváros buszhálózatába szervesen illeszkedő és jelentős részben Budapesten belüli utazásokat kiszolgáló járatok működtetését a jövőben is a Fővárosi Önkormányzat rendeli meg közlekedésszervezőjén, a Budapesti Közlekedési Központon keresztül. A járatok útvonalát, menetrendjét, az érvényes viteldíjakat tehát továbbra is az érintett települési önkormányzatok és a BKK határozza majd meg. Az M4-es metró elindulásával járó felszíni közösségi közlekedési módosítások kisebb mértékben e járatok közlekedésére is hatással lesznek a dél-budai régióban. (forrás: BKK)