Továbbépül az M0: társadalmi véleményeztetés az új szakaszról
Gazdasági rovat > Pest megye
2013-11-22
.jpg)
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a kormányzati honlapon társadalmi véleményeztetés céljából közzétette az M0 10. és 11. főút közti szakaszának kijelöléséről szóló kormányrendelet tervezetét. A tárca a körgyűrű északnyugati folytatását Budakalász, Üröm, Pilisborosjenő, Solymár és Budapest közigazgatási területein haladva javasolja megépíteni.
Az M0 Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, amelyen a tranzitforgalom szinte teljes egészében áthalad, és amelyet az országon belüli forgalom jelentős része is érint. A 10. sz. főút bekapcsolásával a körgyűrű minden, a fővárosba vezető főutat gyorsforgalmi úttal kötne össze. A fejlesztéssel Óbuda és lényegében a teljes budai oldal mentesülne a fővárost az Almásfüzitő - Esztergom - Dorog - Pilisvörösvár vonalról érő jelentős forgalomterhelés alól.
A nyomvonalat a rendelet elfogadása után a helyi önkormányzat köteles települési rendezési tervében feltüntetni, és nem dönthet beépítésre szánt területté nyilvánításról - olvasható a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményében. A tervezet a kijelölt területek beazonosíthatóságát a gyorsforgalmi út tengelye pontjainak EOV és GPS koordináták szerinti megadásával és egy megfelelő részletezettségű térképmelléklet közzétételével segíti.
A tervezetet itt nézheti meg: Kormányrendelet az M0 autóút 10. sz. és 11. sz. főút közti szakasza nyomvonalának kijelöléséről: Előterjesztés + Hatásvizsgálati lap. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kéri, hogy a tervezetre vonatkozó véleményeket, javaslatokat a velemeny@nfm.gov.hu e-mail címre küldje, az egyértelmű azonosíthatóság érdekében tárgyként minden esetben a minisztériumi iktatószámot feltüntetve.
Ikt. szám: JF/21780/1 /2013
Véleményezési határidő: 2013. december 4. (szerda)
A tervezett ütemezés szerint a munkálatok legkorábban 2017-ben kezdődhetnének meg.
Az elmúlt évek komoly eredményeket hoztak az M0 fejlesztésében. A körgyűrű részben új nyomvonalon megépített déli szakaszának bővítése véget vetett a mindennapos forgalmi dugóknak. Az Új Széchenyi Terv forrásaiból támogatott beruházás utolsó ütemét idén augusztusban adták át a közlekedőknek. Az M7-M5 közötti részén jelentősen mérséklődött a torlódások és a balesetek kialakulásának veszélye, csökkent a menetidő. Az autósok így több mint 75 km hosszan, folyamatosan haladhatnak a körgyűrű megépült, M1 és 11 sz. főút közötti szakaszán.