Budakeszi > Sporthírek
Aspiránsok Tagai Tamás műhelyéből

2014-06-18 11:16:59
1570 olvasás

A Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős irányításával debütált a hétvégi Székesfehérvár-ralin a Peugeot 208 R5 T16 típusú versenyautó, amelyet június 11-én mutattak be Budakeszin. Bocsi Attila tervei alapján Tagai Tamás műhelyében szerelték össze Peugeot-elemek felhasználásával.

Turán Frigyes azt mondta, ezzel az autóval és a Tagai Racing Technology technikai hátterével esélyeseivé válnak a hétvégi futamnak. "Az első, nagyjából 40 kilométeres teszten kiderült, hogy a Peugeot könnyen vezethető, kifejezetten versenyzőbarát autó, amely hasonló vezetési élményt nyújt, mint az S2000-es gépek, ugyanakkor a turbónak köszönhetően a kigyorsításoknál fürgébben mozog" - tette hozzá Turán.

Tagai Tamás elmondta, a rendelkezésükre álló rövid idő miatt döntöttek úgy, hogy berendelik az elemeket, s itthon rakják össze az autót, más esetben Franciaországban, a Peugeot Sport segítségével is összeszerelhették volna a gépet. "Ezek közül a 208-asok közül ez az első privát autó, amely elkészült, az összeállításában segítségünkre volt, hogy korábban több Peugeot-t is szereltünk már össze" - jelentette ki Tagai.

Bocsi Attila tervező arról beszélt, hogy az R5 T16 tervezése nagyjából 7-8 hónapot vett igénybe, az autót a Peugeot Sport szakembereivel közösen alkotta meg. Azt mondta, a legnagyobb kihívás a versenygép elejének kialakítása volt, ő ugyanakkor az oldalsó elemeknek és az autó hátuljának a tervezését élvezte a legjobban. Bocsi Attila, aki 2001 óta dolgozik a Peugeot-nál, tavaly azt a 208-ast tervezte, amellyel a kilencszeres rali-világbajnok francia Sebastian Loeb megdöntötte a legendás Pikes Peak hegyiverseny rekordidejét és felállította az új 8:13.878 perces csúcsot a 20 kilométeres pályán.

Az autóval Turánék a héten teszteltek egyet, a nagyközönség pedig a pénteken kezdődő Székesfehérvár-ralin mutatkoztak be, ahol végül a következő eredmény született:

A Székesfehérvár Rali (nem hivatalos) végeredménye
1. Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) 1:17:06,4
2. Krózser Menyhért, Papp György (Mitsubishi Lancer EVO IX R4) +26.7
3. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Ford Fiesta RRC) +40.4
4. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer EVO IX R4) +48.5
5. Turán Frigyes, Zsíros Gábor (Peugeot 208 R5) +53.6
6. Ollé Sándor, Tóth Zsolt (Ford Fiesta S2000) +1:47,2

forrás: MTI

Nyomtatás :: Bezárás